Pokud by přes veškerou snahu došlo ke stížnosti na postup při řešení konkrétního případu, je pro potřeby klientů sestaven Reklamační řád. Reklamační řád upravuje podmínky reklamací poskytovaných realitních a doplňkových služeb.
Jak uplatnit reklamaci
Reklamaci podává klient k rukám člena obchodní sítě České Společnosti Realitní s.r.o., se kterým vedl jednání. Členové obchodní sítě jsou samostatnými subjekty a zodpovídají za vyřízení reklamace. Klient reklamaci podává v písemné formě a bez zbytečného odkladu.
Co může být předmětem reklamace
Reklamace se podává
V písemné formě (osobním doručením, dopisem, emailem).
Náležitosti reklamace
Vyřízení reklamace Realitní kancelář je povinna prověřit veškeré podané reklamace. Prověřuje jejich oprávněnost či neoprávněnost.
Komplikované obchodní případy a případy, kde probíhá důkazní šetření, vyřizuje do lhůty 30 kalendářních dní.
Realitní kancelář se vyjadřuje k reklamaci písemnou formou, způsob doručení odpovědi si klient může zvolit.
Realitní kancelář je povinna o reklamaci průběžně informovat centrálu České Společnosti Realitní s.r.o. až do jejího úplného vyřešení.
V případě oprávněné reklamace je realitní kancelář povinna uvést reklamované skutečnosti do stavu korespondujícího s přáním klienta. Zároveň je povinna uhradit případnou újmu, která klientovi dotčenou skutečností vznikla (jednou z možností je sleva z ceny poskytnutých služeb).
Náklady reklamačního řízení
V případě neoprávněné reklamace, má realitní kancelář nárok požadovat od klienta úhradu vzniklých nákladů. Povinností realitní kanceláře je prokázat konkrétní výši nákladů vzniklých při řešení neoprávněného reklamačního řízení.
Závěrečná ustanovení
Reklamační řád musí být zveřejněn na všech prodejních místech členů obchodní sítě České Společnosti Realitní s.r.o. a na internetových stránkách www.csrealitni.cz.
Dodatečné informace pro spotřebitele
Dojde-li mezi klientem (spotřebitelem) a realitní kanceláří, kteří uzavřeli zprostředkovatelskou smlouvu, ke sporu, má klient právo na mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu se řídí zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Klient návrh podává na Českou obchodní inspekci. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou k dispozici na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.